Geavanceerd
mobiel
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer

Plaats een opmerking bij station Rotterdam Centraal

Op de pagina kunt u een opmerking of herinnering insturen aan station Rotterdam Centraal die wordt toegevoegd aan de pagina.

Oorspronkelijke reactie:
Arjan Krabbenbos (15 mrt 2011)
Donderdag 17 maart 2011 start de opbouw van een heuse bouwkraan die het imposante driehoeksstationsgebouw of de "Patatpuntzak" aan de Centrumzijde gaat bouwen. De bouw start in mei 2011 en moet dan over een jaar klaar zijn. De elementen voor dit metalen gebouw met houten kapconstructie komen uit Belgie en worden per vrachtwagen getransporteerd naar Rotterdam. Aan de achterzijde ( Noord-of Blijdorpzijde) vordert de bouw bij de in aanbouwzijnde verbrede reizigerspasssage gestaag. Het perron (spoor15) is op dit gedeelte daarom al eerder gesloopt, links hiervan ziet men nog een klein gedeelte van het oude stationsgebouw en is de betonnen lift nog te zien. Alleen het uiterst rechter perrongedeelte van spoor 15 ( met kap gebouwd in 1987 en op de leest geschoeid van de oudere en steeds zeldzamer wordende perronkappen uit 1957 is nog over. De Balkenenden-overkapping over de sporen 4 t/m 6 is als eerste gereed en zijn er nieuwe staanders op het onlangs gesloopte perron 8/9 geplaatst als 2de deel van de modernisering. Eind maart komt het TV-programma "Rotterdam Centraal" weer op de lokale zender Rijnmond. Hier wordt iedere week en in periodes van (13 afleveringen) dit gigantische ombouwprojekt informatie gegeven over de vernieuwing van dit complexe stationsgebied.
reactie webmaster:

naam:
e-mail:
(toon mailadres niet op de site)
los deze som op **
Uw opmerking of vraag:

* verplicht veld
** omdat er blijkbaar nogal veel spam op dit formulier wordt ingevuld (die ik dan handmatig moet verwijderen) moet je deze eenvoudige som oplossen om te tonen dat je geen spam robot bent.
N.B. Voor diegenen onder jullie die niet zo'n ster in rekenen zijn: het antwoord is dus 2.

Ga terug naar de vorige pagina